Monitoruj konkurencję – nie daj się złapać w pułapkę

Posted on

Działania marketingowe dzielą się na dwa główne działy: zewnętrzny, kierowany do odbiorców (klientów) oraz wewnętrzny, polegający na zmianie profilowania marketingowego firmy. Brzmi skomplikowanie, ale pod tym drugim hasłem kryje się chociażby takie działanie jak monitoring konkurencji. Zarówno pod względem oferty, jak i proponowanych przez konkurentów cen.

Trzymaj rękę na pulsie

Szczególnie monitorowanie aktualnych stawek oferowanych przez konkurencję jest niezwykle ważne. Dotyczy to zarówno branży typowo sprzedażowej, jak sklepy, hurtownie itp., ale również branży usługowej. W szczególności w branżach niszowych nawet niewielka różnica w cenie może sprawić że klient wybierze inną firmę a nie naszą. Dlatego jednym z podstawowych zadań marketingu wewnętrznego powinno być stałe i regularne sprawdzanie tego, co dzieje się u konkurencji. Co istotne, nie dotyczy to wyłącznie ich stałego cennika, ale również okazjonalnych ofert promocyjnych.

Zniżki, rabaty, promocje

To właśnie one najbardziej kuszą potencjalnych klientów, szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe. Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu każdy kupujący może w kilka chwil porównać różne oferty sklepowe, wybierając dla siebie tę, która jest najkorzystniejsza. Bardzo często będzie więc korzystał również z okazjonalnych zniżek, rabatów czy chwilowych promocji, które pozwolą mu zaoszczędzić pieniądze. Już tylko z tego powodu monitoring konkurencji https://dealavo.com/pl/ w zakresie cen w sklepach internetowych działających w tej samej branży co nasza, zdaje się być kluczowym działaniem mającym wpływ na nasz biznes.

Utrzymaj poziom usługi

Oczywiście absolutnie nie wolno zapominać o tym, że nasze działania monitoringowe powinny być przemyślane i dobrze zaplanowane. Nie zawsze obniżka cen u konkurencji oznacza, że to samo musimy zrobić u nas. Nawet atrakcyjniejsza cena produktu może okazać się niewystarczająca, jeśli na przykład wiąże się z wysokim kosztem przesyłki albo nawet tak prozaicznym powodem, jak brak konkretnej formy wysyłki (kurier, poczta itp.). W swoich działaniach warto więc zachować odpowiedni umiar i zdrowy rozsądek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *