Analiza cen konkurencji

Posted on

Słowo może brzmieć zawile, ale mamy z nim obecnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko rozumiany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają podpisywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie korzyści, jakie płyną z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla sprzedawców. Większe możliwości wyboru, kiedy chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego zalicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *